Dag 7 Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Carla Houten - WaarBenJij.nu Dag 7 Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Carla Houten - WaarBenJij.nu

Dag 7 Kissimmee

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

12 September 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

Hallo allemaal
Vandaag hebben we een geweldig leuke dag gehad in het Kennedy space center. We hebben een busrit gemaakt waarbij de buschauffeur alles uitlegde over het terrein, de gebouwen die er stonden, het vervoer enz. Daarna zijn we in een hal geweest waar we een film zagen hoe de Apollo gelanceerd werd. We maakten dit als het ware zelf mee en het was weer spannend of het wel zou lukken :) . We hebben de Apollo ook echt gezien. We hebben ook de space shuttle gezien hoe die werd ontworpen en in een simulator gezeten waarin een lancering werd nagebootst. Dat gaat hard en je hoofd butst op en neer. We hebben ook nog 2 films gezien in 3 D. Het was allemaal erg indrukwekkend en hadden eigenlijk tijd te kort. Het was zo leuk dat Maaike nu astronaut wil worden.
's Avonds zijn we naar ons motel gereden in Kissimmee ,hebben een hapje gegeten en zijn we vroeg ons bed in gegaan. Morgen gaan we naar st Petersburg.
Tot morgen

• 12 September 2016 - 08:34

Pieter:

Dat was nou een van die dingen die ik absoluut wilde zien daar.
    Maaike je kunt je in Nederland via het ESA opgeven als astronaut, maar de training is een keiharde afvalrace.
    Veel plezier vandaag

• 12 September 2016 - 11:39

H Gijbels:

Konden we dit allemaal maar meemaken!
    Ja,toch wel jaloers!Geniet ervan.
    Opa