Dag 20 Oakland - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Carla Houten - WaarBenJij.nu Dag 20 Oakland - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Carla Houten - WaarBenJij.nu

Dag 20 Oakland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Carla

25 September 2016 | Verenigde Staten, Oakland

Dag iedereen!

Vandaag hebben wij lekker een dagje rondgehangen in San Francisco. We zijn vanmorgen rond half 12 aangereden. Voor de brug van Oakland naar San Francisco moet je tol betalen. Het was vandaag zaterdag dus het was daar ontzettend druk. We hebben ongeveer 3 kwartier in de file gestaan. Eenmaal aangekomen in SF zochten wij dat gratis parkeerplekje, deze konden we niet meer vinden. Uiteindelijk na een uur rijden hadden we een redelijk goedkope plek kunnen vinden, 1 hele dag voor 20 dollar.
We zijn daarna langs de pieren gelopen. Bij pier 39 was het wel weer het gezelligst, daar even meteen een lekker ijsje genuttigd. Ook hebben we daar een tijdje staan kijken bij een straatoptreden. Op elke hoek van de straat staan wel mensen een act uit te voeren.
Ook wilden we vandaag met het bekende treintje reizen. De cable car. Daar moesten we ongeveer 1 tot 2 uur in de rij staan, dus hebben dit overgeslagen. We kwamen er daarna achter dat we met de bus ook konden reizen. Gratis !! De chauffeur gaf er helemaal niks om., mama wilde wel betalen maar hij had geen geld terug dus mochten we gratis reizen.
Op de bekende winkelstraat Union Square hebben we wat gegeten en zijn daarna weer naar huis gereden.
Kortom een mooi dagje gehad. Morgen rijden we richting Los Angeles over highway 1. We zullen dan overnachten in Pismo Beach

Tot morgen!

• 25 September 2016 - 08:49

Pieter:

Ja pier 39 is de hele dag gezellig he en de straatoptredens vond ik ook behoorlijk goed. Nu niet ziek worden morgen op de Highway 1, kijk maar naar buiten naar de kust. De weg is erg mooi, maar wel kronkelig...