Dag 8: Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Carla Houten - WaarBenJij.nu Dag 8: Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Carla Houten - WaarBenJij.nu

Dag 8: Hollywood

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg Carla

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Hollywood

Hallo,

Toen we gisteren hier in Motel 6 Hollywood aankwamen hebben we meteen een tour geboekt naar de Warner Brothers studio's.

Dus vanochtend vroeg uit de veren om vervolgens om tien voor negen opgehaald te worden met een bus van startours, die ons naar de studio's bracht. Eenmaal daar aangekomen moesten we nog een half uur wachten tot de rondleiding begon. Deze begon eerst met een filmpje van zeven minuten. Dat liet zien wat er zoal gemaakt was door Warner Brothers, gewoon een soort reclame van zeven minuten, niet echt veel nieuws. Maar daarna begonnen we aan de echte tour. Dit was echt geweldig, in een soort verlengde golfkar reden we over het hele terrein met een gids. Hij liet ons alles zien van de sets van friends en the mentalist tot de Dukes of Hazard. Eigenlijk zijn er niet zoveel sets als series daar we hebben gezien dat alle sets zo worden aangekleed en veranderd zodat ze voor iedere film en serie gebruikt kunnen worden. De trappen waar "Annie- It's the hard knock life" is opgenomen zijn dezelfde als waar spiderman aan slingert. Toen reden we langs de zogenoemde motor schop waar alle filmvoertuigen staan. Die overigens ook allemaal echt kunnen rijden. Daar stonden de auto's van Batman, de Mercedes uit de Hangover, de General Lee en nog veel meer waar ik jullie niet allemaal mee zal gaan vervelen. Weer een stukje verder gereden kwamen we op de set van The Mentalist waar op dat moment alles klaar stond om verder te gaan met het filmen van een nieuwe aflevering. De laatste stop van de tour was het museum. Hier lagen alle kostuums van acteurs uit films zo was er een hele verdieping aan Harry Potter geweid, we hebben zelfs onder de sorteer hoed gezeten. Op een andere verdieping kwamen we het pak van Christian Bale- Batman tegen en de piano van Charlie Sheen in Two And A Half Men. Die nu uiteraard niet meer gebruikt wordt.

Nadat de Tour was afgelopen werden we door een busje weer netjes voor ons Motel afgezet. Zonder rust zijn we toen meteen op zoek gegaan naar een ijshockey winkel voor Maaike en een tankstation waar we even geluncht hebben. Toen we voor de tweede keer vandaag thuis kwamen zijn we allemaal even twee uurtjes op bed gaan liggen uitrusten. Maaike spelletjes gespeeld op de ipad, mama vermaakte zichzelf prima met haar ebook en ik heb film gekeken. Tegen zessen begonnen onze maagjes toch te knorren en zijn we naar een pizzeria gereden waar we vorig jaar ook geweest zijn en ze de lekkerste pizza's maken. Daarna ben ik weer op bed gaan liggen film kijken maar de dames zijn, om de dag nog maar even goed af te sluiten, toch nog maar een keer op zoek gegaan naar een mall.

Nu liggen we allemaal op bed, vermoeid van een mooie dag.
Marie-Claire we wensen je heel veel plezier in Nottingham.

Groeten van Teun en de rest

• 18 Oktober 2012 - 10:36

Pieter:

Ha teun en de rest,
    Leuk zeg wat jullie zoal meemaken daar. Heb je geen opname meer kunnen bijwonen?
    Elke keer weer leuk om deze verslagen te lezen. Goed geschreven!!
    Hier alles zijn gangetje. Mijn voornemen was een grote schoonmaak maar daar is het niet van gekomen...jammer maar ja.
    Jullie balen dat het erop zit maar kk ben blij als het donderdag is.
    Veel plezier op Sealbeach vandaag en ik denk dat san diego ook erg leuk zal zijn.
    Garoetjens
    Pieter zonder rest.

• 18 Oktober 2012 - 14:01

Joris En Hélène:

Hallo luitjes,
    Lijkt me keigaaf, zo'n tour door al die filmsets! Grappig om al die (bekende) attributen ook in het echt te zien. Ben je nog niet moe van al het shoppen Carla (dat hoef ik aan Maaike natuurlijk niet te vragen!)? Heerlijk, zo'n vakantie!
    Hier gaat alles goed, niemand herfstvakantie, dus allemaal gewoon aan het werk of naar school. Wel mooi weer morgen (23-24 graden), dus misschien kunnen we in het weekend daar ook nog van genieten!
    Genieten jullie intussen nog maar van Califonia!

Groetjes van de Kempermannen

• 18 Oktober 2012 - 17:43

Corrie:

nou ,Teun,stel je voor dat je als piloot niet aan de slag kunt komen,(wat ik me haast niet voor kan stellen)dan lijkt me dat je het als journalist ook ver kan schoppen.
    Zeg jullie doen net of jullie ouwe mensen zijn ,met al die rustmomenten,die ingelast worden.
    Kom op Carla,je bent nog jong!!!
    groetjes.Corrie

• 18 Oktober 2012 - 17:43

Corrie:

Kom op Carla,je bent nog jong!!!
    groetjes.Corrie

• 18 Oktober 2012 - 17:47

Hgijbels:

Teun ,kon eerst jouw bericht niet vinden maar het staat op pag. 2 Prima geschreven en duidelijk uitgelegd wat jullie allemaal gezien hebben. Voor ons een onbekend wereldje maar voor jullie meer bekend. Jullie zien veel en gaan heel veel bekijken!wat een reis!! Nog enkele dagen genieten van het strand en de zeehonden en dan zeker weer naar het noorden. We kijken weer uit naar de volgende blog hierover, geniet verder veel reisplezier en groetjes van Opa en Oma. En van vader en moeder natuurlijk voor Carla.

• 18 Oktober 2012 - 17:47

Hgijbels: